onsdag 6. november 2013

Dåps gave og en super tante!

Mine søskenbarn og jeg er så heldig å ha en super snill og kreativ tante, som ikke er så mye eldre enn oss selv. Hun har alltid vært "en av oss barna", men allikevel den voksene av oss. Hun har alltid tatt godt vare på oss, og gitt oss gode råd når vi har gått gjennom kjærlighetssorg, vennskap, vanskeligheter og gleder. Hun har alltid stilt opp for oss, og gitt mye av seg selv. Det har alltid vært lett å prate med henne, fordi hun var voksen, men allikevel så ung, og nylig hadde vært igjennom de til tider vanskelige ungdomsårene.


 
 
Hun har gitt meg mye inspirasjon gjennom sin kreativitet. Når hun nå fikk en herlig liten sjarmør av en gutt, ville jeg gi noe kreativt tilbake til henne. Så da den deilige gutten hennes skulle døpes, måtte jeg i tenke boksen, og fikk laget et personlig bilde til dåpsbarnet.

Personlig syntes jeg det er blitt en veldig materialistisk verden vi lever i. Vi handler dyre gaver, kjører flotte biler og har store hus. Barna som allerede har så mye leker at det "renner over" på rommet, får nye lass med leker hver jul. Jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet av å se alt vi har, som vi faktisk egentlig ikke trenger. Derfor er jeg glad i å gi, og få gjenbrukt gjenstander eller egenproduserte og personlige gaver.




Resultatet av dåpsgaven til min nydelige fetter, ble derfor dette bildet. Noe jeg håper han (etter hvert) setter pris på.

 
Her har jeg malt et lerret, klippet ut tapet som er limt på. Og tilslutt malt på navn og fødselsdato.

 
Laget et kort i samme tema :-)

 
Strålende og kreativ dag til deg som titter innom!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar